News-Piper

Γιώργος Παπαδάκης:«Ο Αυτιάς να πάψει να ασχολείται μαζί μου»!

Χειμαρρώδης και εκρηκτικός, ο παρουσιαστής του «Πρωινού ΑΝΤ1» μιλάει αποκλειστικά στο «Βήμα της Κυριακής» λίγο πριν από την έναρξη της...


Χειμαρρώδης και εκρηκτικός, ο παρουσιαστής του «Πρωινού ΑΝΤ1» μιλάει αποκλειστικά στο «Βήμα της Κυριακής» λίγο πριν από την έναρξη της εκπομπής του για όσα θα αλλάξουν, για τους συνεργάτες του, για το περιεχόμενο και τις εκπλήξεις της εφετινής σεζόν. Ο Γιώργος Παπαδάκης σχολιάζει τις φήμες που ήθελαν την εκπομπή του να κόβεται και όλα όσα του καταλογίζουν. Υπόσχεται να μην επιτρέψει άλλα ψέματα από τους καλεσμένους του, να μη φωνάζει δίχως λόγο και απαντά για πρώτη φορά  στις συνεχείς αναφορές του Γιώργου Αυτιά στο πρόσωπό του. Σχολιάζοντας τα όσα συνέβησαν στη ΝΕΡΙΤ το τελευταίο διάστημα ξεκαθαρίζει πως αν του ζητούσαν να κόψει την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα θα παραιτούνταν. Αποκαλύπτει τι θα έλεγε στους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων αν τους είχε μπροστά του και τι τον συμβούλεψε στο παρελθόν ένας τηλεθεατής.  

Λίγο πριν από την ανακοίνωση για τη νέα σεζόν υπήρξε έντονη φημολογία ότι τέθηκε θέμα διακοπής της εκπομπής σας από το κανάλι. Εγινε κάτι τέτοιο;
«Επρόκειτο για ένα δημοσίευμα το οποίο στη συνέχεια αναπαράχθηκε σε πολλά sites και blogs. Καλό είναι αυτό, δεν με ενόχλησε, πουλάω, κορίτσι μου! Πλάκα κάνω. Τηλεφώνησα στον φίλο που έχει την ιστοσελίδα και του είπα: "Γιατί δεν μου τηλεφώνησες; Εκτίθεσαι, γιατί έχω υπογράψει". Στη συνέχεια μου έγινε ένα πολύ καλό αφιέρωμα».

Ανεξαρτήτως της κατάληξης, έγινε ποτέ τέτοια συζήτηση;
«Κάθε άλλο. Μα, με συγχωρείς, όταν έχεις μια τέτοια εκπομπή που σημειώνει τόσο υψηλή τηλεθέαση και θεωρείται τόσο επιτυχημένη, όταν ο ανταγωνισμός κάνει εκπομπές και δεν κόβει εκπομπές, εσύ θα σκεφθείς να την κόψεις; Το να αλλάξεις παρουσιαστές είναι άλλο θέμα. Αλλά να κόψεις την πιο επιτυχημένη εκπομπή εδώ και 24 χρόνια, με διαφορά και από τον δεύτερο, δεν το κάνεις, πρέπει να είσαι χαζός».

Γιατί να δει την εκπομπή σας ένας νέος άνθρωπος, κύριε Παπαδάκη;
«Γιατί ένας νέος άνθρωπος ζει στην Ελλάδα και βιώνει τη σκληρή πραγματικότητα, και εκτός από την ψυχαγωγία, τη διασκέδαση και οτιδήποτε άλλο θα πρέπει να μάθει και θέματα που αφορούν τη ζωή του. Το παρόν και το μέλλον του. Και νομίζω ότι αυτό κάνουμε. Δεν αφήνουμε καμία πτυχή που να αφορά τη ζωή του μέσου πολίτη που να μην την προσεγγίσουμε. Είμαστε σαν μiα εφημερίδα. Είναι σαν να με ρωτάτε γιατί να διαβάσει εφημερίδα. Για να είναι ενημερωμένος».

Οι νέοι θέλουν ενημέρωση ή ψυχαγωγία στην τηλεόραση;
«Κατ' αρχάς εκείνη την ώρα ή είναι στο σχολείο ή στη δουλειά ή κοιμούνται. Εμείς στην τελευταία εκπομπή κάναμε 25,5% μέσο όρο στα νεανικά κοινά. Εμείς κάνουμε κάτι που έχουμε την αίσθηση ότι ενδιαφέρει αυτόν που ζει στην Ελλάδα. Είμαστε μια τηλεοπτική εφημερίδα. Την ψυχαγωγία την αφήνουμε έξω, ας την κάνουν άλλοι. Γι' αυτό και δεν μπορούμε να συγκριθούμε με τέτοιου είδους εκπομπές».

Υπάρχουν όμως κανάλια όπως ο Alpha που επέλεξαν εκπομπές όπως το «Happy Day» που σημειώνει υψηλά νούμερα ειδικά στους νέους.
«Και τι σημαίνει αυτό; Και το "Κάτι ψήνεται" είναι απέναντι από τα δελτία ειδήσεων και κάνει νούμερα. Δεν συγκρίνονται! Με γεια του, με χαρά του ό,τι κι αν διαλέξει ο καθένας. Είναι θέμα επιλογών».

Τώρα που δεν έχετε εκπομπή τι παρακολουθείτε το πρωί;
«Βλέπω όλες τις πρωινές εκπομπές, ακόμη και τη δική μου, αλλά δυστυχώς δίχως εμένα. Και είναι κάτι που χαίρομαι πάρα πολύ. Βλέπω τηλεόραση. Δεν ανέχομαι, με ενοχλούν αυτοί που δουλεύουν στην τηλεόραση και λένε ότι δεν βλέπουν τηλεόραση. Είναι υποκριτές και απαράδεκτοι. Φτύνουν εκεί που τρώνε; Τηλεόραση οφείλεις να παρακολουθείς για να είσαι ενημερωμένος, να μπορείς να ασκήσεις την κριτική σου, να δεις τα λάθη σου. Επιπλέον να δεις αν οι ιδέες σου είναι παλιές γιατί τις έχει και κάποιος άλλος και δεν πρέπει να τον ακολουθήσεις. Εγώ αυτό έκανα πάντα σε αυτή την εκπομπή, να είμαι πρωτοπόρος σε ιδέες».

Εσείς τι λάθη κάνατε στην εκπομπή σας;
«Το λάθος μας ήταν ότι δεν έλεγα στους καλεσμένους μας πως έλεγαν ψέματα».

Θα το κάνετε εφέτος;
«Ναι, θα το κάνω. Οταν λένε ψέματα, θα τους θυμίζω τι έλεγαν στο παρελθόν. Εχουμε οργανωθεί με τρόπο τέτοιον ώστε όταν δίνεται μια απάντηση διαφορετική από αυτήn που δόθηκε πριν από τρεις μήνες θα προβάλλεται το κατάλληλο βίντεο. Κι αυτό αφορά όλους - και τους κυβερνητικούς αλλά και αυτούς της αντιπολίτευσης. Δεν είμαστε γραφείο Τύπου».

Τι σας στέρησε η κρίση;
«Μπορεί να στερήθηκα λιγότερα από αυτούς που δεν έχουν καθόλου δουλειά ή που δουλεύουν με έναν εξευτελιστικό μισθό. Ολοι όμως, είτε έχουμε καλό ή καλούτσικο ή καθόλου μισθό, έχουμε στερηθεί το χαμόγελο, την αξιοπρέπεια, το όνειρο, την ελπίδα και τον αυθορμητισμό. Μερικές φορές, δεν σας κρύβω, αισθάνομαι ενοχές γιατί μπορώ και πάω διακοπές 15 μέρες το καλοκαίρι. Και δεν το λέω με λαϊκίστικη διάθεση για να πει αυτός που θα το διαβάσει "Α, τι καλός που είναι ο Παπαδάκης και κοντά στον κόσμο". Ετσι είναι όμως. Είναι πολλά που χάσαμε με την κρίση».

Ναι, αλλά έχετε έρθει στο σημείο που έφθασαν οι περισσότεροι, να μη φθάνουν τα λεφτά να βγει ο μήνας, να μην πληρώνονται οι λογαριασμοί;
«Παραπάνω από το μισό της ζωής μου. Δεν μου έφθαναν τα λεφτά ούτε για να φάω. Εμενα νηστικός εικοσιτετράωρα. Ημουν αδύνατος τότε, με μακριά μαλλιά και στην ΕΡΤ το παρατσούκλι μου ήταν "Φάντασμα". Εχω στερηθεί πολύ στη ζωή μου γιατί προέρχομαι και από μία οικογένεια η οποία δεν είχε την οικονομική δυνατότητα ούτε τα έξοδα του σπιτιού να καλύψει. Δουλεύω από τα 12 μου χρόνια. Εκεί ίσως στερήθηκα κάποια πράγματα που θα ήθελα στη ζωή μου».

Οπως;
«Δεν ξέρω αν ήθελα πραγματικά να ασχοληθώ με τη δημοσιογραφία. Ισως να ήθελα να είμαι στην ηλικία που είμαι και να σπούδαζα ακόμη. Θα ήθελα να ασχοληθώ με τις κοινωνικές επιστήμες. Κάνω μία δουλειά που πολλοί θα ήθελαν να κάνουν όμως, ας μην είμαστε αχάριστοι. Κάνω μία δουλειά η οποία μπορεί να μην είναι η πρώτη επιλογή, είναι σίγουρα όμως η δεύτερη».

Τι στερείστε εκτός από τον πρωινό ύπνο για χάρη της εκπομπής;
«Τίποτα δεν στερούμαι. Κέρδος έχω. Κι αυτό είναι κάτι που σιχαίνομαι. Την ώρα που ο κλάδος μας μαστίζεται από ανεργία, έχουμε 27% ανεργία στη χώρα συνολικά, εγώ που είμαι ευνοημένος, που έχω μια επιτυχημένη εκπομπή και με τον μισθό μου ζούμε καλά εγώ και η οικογένειά μου, θα βγω και θα πω ότι στερούμαι και δεν ξέρω εγώ τι άλλο; Θα ήμουν ανόητος αν το έκανα. Με ενοχλεί να λένε κάποιοι "με κουράζει αυτή η δουλειά". Τότε φύγε αν σε κουράζει! Και είμαι απόλυτος σε αυτό που λέω. Η εμπειρία τόσων ετών με έχει κάνει απόλυτο».

Τα παιδιά σας σάς κριτικάρουν;
«Μου κάνουν κριτική πολύ συχνά, όπως και η γυναίκα μου».

Τι σας καταλογίζει;
«Μου λέει ότι θα πρέπει να περιορίσω την εκρηκτικότητά μου».

Το υπόσχεστε κάθε χρόνο, πάντως, αλλά δεν το κάνετε.
«Της είπα όμως κάτι αφοπλιστικό. "Αν γνώριζες έναν Γιώργο Παπαδάκη μη εκρηκτικό θα τον ερωτευόσουν;". Την εκρηκτικότητα δεν την έχω μόνο στην τηλεόραση, την έχω και στη ζωή μου».

Είναι ωραία η εκρηκτικότητα στην τηλεόραση;
«Είναι, αρκεί να είναι ειλικρινής. Οταν οι καλεσμένοι σου δεν απαντούν στις ερωτήσεις ή λένε ψέματα γιατί να μην το κάνεις; Είναι μια φυσιολογική αντίδραση. Αρκεί να μη γίνει καθημερινότητα και μέσο για να ανέβει η τηλεθέαση. Αν και η τηλεθέαση πέφτει όταν ανεβαίνουν οι τόνοι».

Εχει κουραστεί ο τηλεθεατής;
«Από τις στημένες διαδικασίες και τις φωνάρες. Γι' αυτό κι εγώ "κόβω" και πρόσωπα που μπορεί να με "διεγείρουν" και να φωνάξω».

Θα έχετε σημαντικές αλλαγές εφέτος στην εκπομπή σας;
«Θα έχουμε μία πιο γρήγορη ματιά στην επικαιρότητα, θα ανοίξουμε τον ορίζοντα σε θέματα της καθημερινότητας, δεν θα περιοριστούμε μόνο σε συζήτηση με τους καλεσμένους μας. Επιπλέον, με την επιστροφή της Ντόρας Κουτροκόη θα είμαστε πλέον τέσσερις με τον Ντίνο Σιωμόπουλο και την Μπάγια Αντωνοπούλου, άρα θα πρέπει να διαχειριστούμε διαφορετικά τον χώρο και τον χρόνο μας και αυτό θα είναι μία έκπληξη. Είμαι τυχερός που έχω εκπληκτικούς συνεργάτες στους οποίους οφείλω πολλά και σύμφωνα με τα όσα λένε κι εκείνοι οφείλουν σε εμένα. Αλλά όπως ένας πατέρας δεν πρέπει να είναι φίλος με τον γιο του γιατί θα χαλάσει η χημεία της σχέσης, έτσι και στην εκπομπή δεν επιδιώκουμε να είμαστε φίλοι αλλά συνεργάτες με πολύ καλές, φιλικές σχέσεις».

Εχετε κρατήσει κάτι που σας είπε κάποιος τηλεθεατής;
«Μια φορά, το 1993, είχε έλθει από τη Σύρο ένας ψαράς με ένα καραφάκι ούζο και λίγες γαρίδες που είχε μαζέψει. Κάτσαμε, ήπιαμε και φάγαμε και μου είπε: "Οσα χρόνια μείνεις στην τηλεόραση, και θα μείνεις αρκετά, κοίταξε να εκφράζεις εμάς και όχι τα αφεντικά σου". Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση».


«Ο Αυτιάς να πάψει να ασχολείται μαζί μου»

Κόβετε θέματα σημαντικά επειδή μπορεί να μην πουλάνε;
«Παλαιότερα το έκανα. Τώρα με τίποτα. Τα χρόνια της κρίσης ούτε με σφαίρες. Ισα-ίσα σε "πιασάρικα" θέματα τα οποία προέρχονται από τον χώρο της ψυχαγωγίας, των celebrities, δεν αναφερόμαστε καθόλου».

Θα το κάνατε τώρα αν βλέπατε ότι χάνετε μονάδες;
«Οχι. Παλαιότερα το έκανα! Εδώ και τρία-τέσσερα χρόνια το έχω κόψει. Πιο παλιά έκανα κι εγώ θέματα για τη Γιουροβίζιον. Αλλαξε η Ελλάδα, άλλαξε και η εκπομπή. Βλέποντας ότι πουλάει και έχει ανταπόκριση, το έκανα κι εγώ. Δεν το θεωρώ κακό το να το κάνεις, αρκεί να μη μιμείσαι. Αυτό είναι που με ενοχλεί περισσότερο: ο μιμητισμός».

Εσάς σας μιμούνται;
«Πάρα πολύ. Μα όταν αυτή η εκπομπή ξεκίνησε πρώτη, έναν χρόνο πριν από τις άλλες, όλα ήταν έτοιμα. Ακόμη και η ώρα που βγαίνουν οι οικονομικές ειδήσεις ήταν μανιέρα έτοιμη. Δεν υπήρχε πριν το κάνουμε εμείς ως εκπομπή. Ξεκίνησα με τον Γιώργο Κουρή, τον Κώστα Παναγίδη και αργότερα με τον Γιώργο Αυτιά. Η ανάγνωση των εφημερίδων ήταν πρωτόγνωρο! Μια φορά στη Ρούλα Κορομηλά τις διάβασε ο Γιώργος Τράγκας. Ακόμη και τον τίτλο της εκπομπής αντέγραψαν. Δεν υπήρχαν ευρηματικοί τίτλοι. Οι περισσότερες εκπομπές είχαν συστατικό το "καλημέρα". Ευτυχώς που έγινε "Πρωινό ΑΝΤ1" και γλιτώσαμε από αυτό. Αν και η αλλαγή του τίτλου με ενόχλησε πάρα πολύ. Οταν έχεις μια πετυχημένη εκπομπή για καμιά εικοσαριά χρόνια, πρέπει να το δικαιολογείς στον κόσμο. Ο ΑΝΤ1 αποφάσισε να το αλλάξει. Αλλωστε η εκπομπή είναι του καναλιού, δεν είναι δική μου».

Η αλλαγή έγινε επειδή είχε και ο Γιώργος Αυτιάς στον τίτλο του το «καλημέρα»;
«Μη με βάζετε σε διαδικασία να μιλήσω για τον Γιώργο Αυτιά. Δεν θα το κάνω. Μιλάει εκείνος για εμένα».

Γιατί μιλάει για εσάς συχνά στις συνεντεύξεις του; Σας κάνει εντύπωση;
«Ναι. Θέλω να τον συμβουλέψω να πάψει να ασχολείται μαζί μου. Είναι εμμονή πια αυτό που γίνεται. Εχω γλυκές αναμνήσεις από όλους τους συνεργάτες μου. Με άλλους περισσότερες και με άλλους λιγότερες. Αυτό όμως πρέπει να σταματήσει πια».

Είστε σκληρός με τους συνεργάτες σας;
«Οχι, δεν είμαι. Είμαι απλά ο υπεύθυνος της εκπομπής. Είμαι απόλυτος. Στη δημοσιογραφία δεν υπάρχει το "δεν βγαίνει το θέμα" ή "συγγνώμη, ήμουν άρρωστος" και "θα βγω το βράδυ, δεν προλαβαίνω να το κάνω". Πρέπει να είμαστε συνεπείς για να βγει μια τρίωρη εκπομπή. Γι' αυτό και πρέπει εσύ να είσαι ο συνεπέστερος. Για παράδειγμα, εγώ έρχομαι πρώτος καθημερινά. Στις 5 το πρωί είμαι στο γραφείο». 


«Σιχαίνομαι όσους είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία»

Πώς σχολιάζετε το κόψιμο της ομιλίας του Αλέξη Τσίπρα από τη ΝΕΡΙΤ;
«Πρέπει να έστειλε καλάθι με ποτά σε αυτόν που πήρε την απόφαση».

Εσείς πώς θα αντιδρούσατε αν σας ζητούσαν να εφαρμόσετε κάτι τέτοιο;
«Θα τους έλεγα ότι θα βγω να πω αυτό που ζητήσατε να κάνω κατ' εντολήν σας αφού πρώτα θα σας έχω υποβάλει την παραίτησή μου. Είναι ανόητο επικοινωνιακά. Λειτουργεί εντελώς αντίστροφα αυτό. Ακόμη κι αυτός που δεν είχε καμία όρεξη να καθήσει να την παρακολουθήσει, έκατσε και την είδε. Είναι σαν το "απαγορευμένο" που λέμε. Δεν μπορούν να το καταλάβουν;».

Η σημερινή εικόνα της ΝΕΡΙΤ πώς σας φαίνεται;
«Ισως αδικήσω και τους συναδέλφους μου που δουλεύουν σε αυτό το πράγμα... και σίγουρα θα τους αδικήσω. Για εμένα είναι πράγμα, δεν είναι τηλεόραση. Από τη στιγμή που μπήκε το μαύρο και δημιουργήθηκε αυτό το μόρφωμα ή όπως θέλετε πείτε το, δεν μπορώ και να το κρίνω. Και νομίζω ότι αυτό δεν βοηθάει και τους επαγγελματίες οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι στο ξεκίνημα μιας καινούργιας προσπάθειας. Πώς να κρίνω κάτι που έχει στερήσει τη δουλειά σε ανθρώπους που την άξιζαν και βρέθηκαν στον δρόμο από τη μία στιγμή στην άλλη... Θα μπορούσε να έχει αλλάξει η δημόσια τηλεόραση αλλά εν λειτουργία. Τα προβλήματα όμως δεν δημιουργήθηκαν από τους εργαζομένους. Τις στρατιές των ανθρώπων που πληρώνονταν αλλά ήταν τα γραμμάτια από προηγούμενες κυβερνήσεις δεν τις κάναμε εμείς. Τις έκαναν εκείνοι που πέρασαν. Δεν έκαναν αυτοκριτική αλλά κατηγόρησαν αυτούς που προσέλαβαν. Μα ήταν ρουσφέτια τους οι περισσότεροι από δαύτους. Οχι όλοι αλλά πολλοί. Η δημόσια τηλεόραση για εμένα ήταν μεγάλο σχολείο, ήταν το σπίτι μου, και εκεί έμαθα δημοσιογραφία, γι' αυτό και ποτέ δεν την είδα ανταγωνιστικά».
Αν είχατε τον Αντώνη Σαμαρά απέναντί σας, τι θα του λέγατε;
«Θέλεις; Μπορείς; Κάν' το, βρε αδελφέ, μη μας ζαλίζεις!».

Στον Αλέξη Τσίπρα;
«Προσπάθησε να πείσεις ότι αυτά που λες μπορούν να γίνουν».

Εσάς σας έπεισε;
«Είναι προσωπική ερώτηση, θα απαντήσω με την ψήφο μου. Δεν ξέρω αν έχω πειστεί από τον Σαμαρά ή από τον Τσίπρα. Προσπαθώ, αν και είναι πολύ δύσκολο, μέσα από την καθημερινότητά μου στην εκπομπή να μη φανεί ότι υποστηρίζω τη μία ή την άλλη πλευρά. Δυστυχώς η ξεφτίλα του επαγγέλματός μας έχει κάνει τον κόσμο να μην πιστεύει ότι δεν υπηρετούμε τη μία ή την άλλη πλευρά. Σιχαίνομαι τους ανθρώπους που είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία. Εμένα αν μου ζητηθεί δεν θα το κάνω, με όποιο τίμημα».

Είναι πολλοί;
«Ναι, νομίζω ότι είναι πολλοί».

Related

media 6552538055641431895

Follow us


item