News-Piper

Θοδωρής Αθερίδης: «Τυχαίοι άνθρωποι γίνονται κριτικοί»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός είναι φέτος ο Ηλίας Ακίνδυνος, που «Πίσω στο σπίτι» πολεμά την κρίση μαζί με την οικογένειά του στην ομώνυμη πε...


Ο ταλαντούχος ηθοποιός είναι φέτος ο Ηλίας Ακίνδυνος, που «Πίσω στο σπίτι» πολεμά την κρίση μαζί με την οικογένειά του στην ομώνυμη πετυχημένη σειρά του Mega. Στο θέατρο, ως Τζωρτζ, πολεμά να κρατήσει έναν έρωτα άφθαρτο. Ο ηθοποιός μιλά για τις μάχες που πρέπει να δίνουμε καθημερινά για τον έρωτα, για τη «Γερμανίδα» που έχουμε βάλει στο σπίτι μας αλλά και για την Τέχνη, που «είναι αναγκαία όπως η αναπνοή».

To σενάριο της σειράς πραγματεύεται τις νέες σχέσεις που έχουν δημιουργηθεί αυτή την περίοδο εξαιτίας της κρίσης. Εσένα τι θα σε έκανε να επιστρέψεις «Πίσω στο σπίτι»;
Το σενάριο της Ρένας Ρίγγα είναι αμιγώς ελληνικό και βασίζεται σε αυτό που ζούμε τώρα και στο τι νέο θα μπορούσε να δημιουργήσει στις σχέσεις των ανθρώπων, μέσα από το πρίσμα της κωμωδίας.
Η οικογένεια Ακίνδυνου ενώνεται κάτω από δύσκολες συνθήκες. Η αιτία είναι η φτώχεια. Εγώ θα επέστρεφα στους γονείς μου μόνο αν με χρειάζονταν. Αν ήταν ανήμποροι. Ωστόσο, το σενάριο είναι ρεαλιστικό. Πολλοί σήμερα επιστρέφουν πίσω στο σπίτι όπως «τα παιδιά μου» στη σειρά, για οικονομικούς λόγους. Εγώ, αν θα το έκανα, θα ήταν για να αναλάβω κάποιες ευθύνες.
Ο Ηλίας Ακίνδυνος θα τα καταφέρει στις δυσκολίες της εποχής;
Ο Ηλίας μικροπαντρεύτηκε, έκανε οικογένεια με τρία παιδιά, τα σπούδασε, τα πάντρεψε και έχει κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσε γι' αυτά. Σε αυτή την περίοδο θα εξακολουθήσει να κάνει ό,τι κάνει κάθε πατέρας για τα παιδιά του, όπως θα έκανα κι εγώ για την κόρη μου. Ο Ηλίας αντανακλά έναν τύπο πατέρα από τα παλιά. Εναν πατέρα με φιλότιμο, που θα έκανε τα πάντα για την οικογένειά του. Δεν πρόκειται να το βάλει κάτω, θα το παλέψει μέχρι τέλος. Γι' αυτό και βλέπετε πως αναπτύσσει την εφευρετικότητά του, κάνοντας μέχρι και ριφιφί για να φέρει χρήματα στο σπίτι.
Ο Θοδωρής σε ποια κατάσταση βρίσκεται σχετικά με την κρίση;
Ο Θοδωρής πληρώνει εφορίες, έκτακτες εισφορές και χαράτσια, όπως όλοι οι Ελληνες. Μόνο που εγώ ως επώνυμος είμαι και στο στόχαστρο. Δεν μπορώ ούτε να το αποφύγω και να δηλώσω ότι δεν το πληρώνω, για να μην με εξευτελίσουν. Τα πληρώνω όλα, ένα προς ένα, με ευλάβεια, επειδή τυχαίνει να έχω ένα χρηματικό απόθεμα, με τα οποία ήθελα να κάνω την αποπληρωμή ενός δανείου. Και που τελικά δεν την έκανα!
Θεωρείς ότι αδίκως πληρώνουμε όσα πληρώνουμε;
Εγώ αυτήν τη στιγμή έτυχε να έχω αυτά τα χρήματα. Δηλαδή αν δεν τα είχα, αυτές τις έκτακτες εισφορές και τα χαράτσια θα είχα δικαίωμα να μην μπορώ να τα πληρώσω; Εγώ ήμουν εντάξει με την εφορία, εντάξει και με όλες τις υποχρεώσεις μου. Αυτοί που αποφασίζουν θεωρούν δηλαδή ότι είτε έχω είτε όχι, πρέπει να πάω να τα πληρώσω. Ολος ο κόσμος βρίσκεται, βέβαια, σε αυτήν τη θέση. Και μάλιστα υπάρχει και κόσμος που δεν έχει καν να πληρώσει! Και είμαι θυμωμένος με αυτό.
Στο σενάριο της σειράς, μια Γερμανίδα, η Αντζελα, εισβάλλει σε μια ελληνική οικογένεια. Αυτό έχει... εφαρμογή και στην καθημερινότητα του Ελληνα;
Ετσι ακριβώς, όπως η Τζένη Θεωνά έχει δανείσει στην οικογένεια ένα χρηματικό ποσό και ζητάει και τόκους, αυτό ζούμε κι εμείς! Μόνο που στο σίριαλ ο Ηλίας προσπαθεί να βρει τρόπους και κάνει τα αδύνατα δυνατά για να επιστρέψει τα δανεικά.
Στην πραγματική ζωή, το πρόβλημά μας είναι η πολιτική εκπροσώπηση. Πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι είναι υποτελείς μιας Δυτικής κουλτούρας και λογικής και ενός Δυτικού κόσμου στον οποίο για να προχωρήσει κάποιος ως πολιτικός πρέπει να «βαράει προσοχές» στην Κολονία και στο Στρασβούργο.
Τι θα έπρεπε να γίνει για να φύγει η… Γερμανίδα από το σπίτι μας;
Κανονικά, θα έπρεπε να υπήρχε ένας πολιτικός που να χτυπήσει το χέρι του στο τραπέζι και να πει ότι καμία απόφαση δεν πρέπει να ληφθεί για τους Ελληνες, που δεν μπορεί να ληφθεί για οποιονδήποτε Ευρωπαίο πολίτη. Δηλαδή δεν έπρεπε να διαχωρίζεται η Ελλάδα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Ομως, έτσι πάει το σύστημα. Ολοι βαράνε προσοχές στους Αμερικάνους και τους Ευρωπαίους.
Οι κωμωδίες αντέχουν στην κρίση;
Οι κωμωδίες και τα δράματα και οι μουσικές, γενικότερα οι τέχνες, είναι μια έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου η οποία υπάρχει ανεξαρτήτως της πραγματικότητας την οποία βιώνουμε. Μπορεί να αλλάξει το ρεπερτόριο ή η θεματολογία, όμως η Τέχνη είναι ανάγκη όπως το να αναπνέεις.
Ο κόσμος έχει αγαπήσει τη σειρά, η οποία είναι και από τις ελάχιστες φέτος. Παρακολουθείς τις τηλεθεάσεις; Διαβάζεις κριτικές;
Χαίρομαι πολύ που ο κόσμος όντως έχει αγκαλιάσει αυτήν τη σειρά. Κριτικές, όχι, δεν διαβάζω ποτέ, επειδή οι άνθρωποι που τις γράφουν δεν ξέρουν να εξασκούν αυτό το επάγγελμα, δεν ξέρουν ούτε από ηθοποιία ούτε από σκηνοθεσία. Τις περισσότερες φορές είναι τυχαίοι άνθρωποι που βρέθηκαν κάπου και τους έδωσαν μια στήλη να γράφουν. Τα νούμερα τα παρακολουθώ και είναι πάρα πολύ καλά. Εχω απενοχοποιήσει αυτήν τη δουλειά, ξέρω ότι είναι πειραματική από τη φύση της. Το εγχείρημα θα πετύχει ή δεν θα πετύχει. Εγώ δεν είμαι εδώ μόνο για τις επιτυχίες, είμαι και για να αναλάβω την ευθύνη και μιας αποτυχίας.
Από τα λίγα πράγματα που μας «κρατάνε» αυτό το διάστημα είναι ο έρωτας. Εναν μεγάλο έρωτα πραγματεύεται και η παράσταση που ανεβάζεις στο Θέατρο Βρετάνια. Το «Θα σε δω ξανά του χρόνου» είναι πολύ τρυφερό έργο. Στο επίκεντρό του έχει αυτό το καθολικό αίσθημα, τον έρωτα, για τον οποίο δεν έχει σημασία αν κάποιος είναι πλούσιος ή αν είναι φτωχός. Ο έρωτας είναι ο πυρήνας της ζωής. Αυτό που προσπάθησα να κάνω ήταν να δώσω τις συνθήκες ώστε να μπορώ να μιλήσω για έναν έρωτα άφθαρτο μέσα στον χρόνο.
Πώς καταφέρνουν οι ήρωες να κρατήσουν έναν έρωτα άφθαρτο;
Οι δύο ήρωες τροφοδοτούν αυτό τον έρωτα καθώς η καθημερινότητα δεν προλαβαίνει να τους φθείρει. Ετσι, κάθε χρόνο, που οι ήρωες συναντιούνται, η παράσταση μας δείχνει πώς εξελίσσονται μέσα από ένα πολύ ωραίο εύρημα. Το έργο μιλάει και για την πορεία των ανθρώπων μέσα στον χρόνο, όχι μόνο για τον έρωτα. Πώς σιγά σιγά ενηλικιώνονται, πώς ωριμάζουν. Αυτές οι αλλαγές είναι σχεδόν υποχρεωτικές. Ολοι οι άνθρωποι ακολουθούν μια ίδια αόρατη πορεία. Η σκηνή γίνεται καθρέφτης για τους μεγαλύτερους, που βλέπουν πραγματικά τον εαυτό τους και το πώς έχουν αλλάξει, και για τους μικρότερους, που βλέπουν πώς άνθρωποι που μικρότεροι ήταν πολύ πιο ενδιαφέροντες αλλάζουν και γίνονται πιο σκληροί.
Ο γάμος τελικά σκοτώνει τον έρωτα;
Κοίταξε, θέλει μια ωριμότητα αυτό το θέμα. Χρειάζεται οι άνθρωποι να ανατροφοδοτούν τον έρωτα, να πολεμούν γι' αυτόν κάθε μέρα, να αγαπούν τη εικόνα του δοσίματος, της συμβίωσης και να κάνουν έναν αγώνα γι' αυτόν. Από κεί και πέρα, δεν είναι όλα στο χέρι τους. Θέλω να πω, ότι πραγματικά ο γάμος μπορεί μέσα σε κάποιες συνθήκες να τον σκοτώσει, μπορεί όμως και όχι. Το πιο εύκολο είναι πάντως να τον σκοτώσει γι' αυτό σου λέω ότι χρειάζεται προσπάθεια και από τις δύο πλευρές.
Η κρίση σκοτώνει τον έρωτα ή μας φέρνει πιο κοντά;
Αυτό που ζούμε και αυτό που ζουν οι νέοι άνθρωποι αυτήν τη στιγμή είναι μια δοκιμασία που πραγματικά μέσα από μια οπτική μπορεί να ενώσει τους ανθρώπους αλλά μπορεί να τους ρημάξει κιόλας, να τους φέρει σε ένα αδιέξοδο.
  • «Σπίτι» και θέατρο
  • «Πίσω στο σπίτι» έρχεται κάθε Δευτέρα στις 9.00 μ.μ. από το Mega ο Θοδωρής Αθερίδης, ενώ σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τη Γωγώ Μπρέμπου στην παράσταση «Θα σε δω ξανά του χρόνου», το έργο του Μπέρναρντ Σλέιντ, που παρουσιάζεται στο Θέατρο Βρετάνια.
Βιογραφικό
Aποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ το 1987 και λίγο αργότερα μαζί με τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη δημιούργησαν το μουσικό - σατιρικό σχήμα «Aγαμοι Θύται».
Eγραψε και σκηνοθέτησε το έργο «Μια μέλισσα τον Αύγουστο», ενώ για το θέατρο έχει γράψει τα έργα «Από έρωτα», «Συνέβη κι όποιος θέλει το πιστεύει» και «Από μακριά».
Στην τηλεόραση έκανε το ντεμπούτο του με τη σειρά «Είμαστε στον αέρα». Αργότερα παρουσίασε το «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» και έγινε το τηλεοπτικό ταίρι της Δήμητρας Παπαδοπούλου στο «Σ' αγαπώ, μ' αγαπάς».
Το 2007-2008 ήταν ο πρωταγωνιστής της σειράς «Φίλα τον βάτραχό σου» μαζί με τη Σμαράγδα Καρύδη.
Είναι παντρεμένος με τη χορεύτρια και σεναριογράφο Ελένη Γκασούκα και μαζί έχουν μία κόρη 21 ετών.
Πρόσφατα, στην εκπομπή του Πέτρου Κωστόπουλου «Βράδυ», μίλησε για την περιπέτειά που είχε με το αλκοόλ και πώς κατάφερε να την ξεπεράσει πηγαίνοντας στους «Ανώνυμους αλκοολικούς».
Νατάσα Παπανικολάου

TV Έθνος

Related

MAGAZINES 2155756929659352597

Follow us


item