News-Piper

Γιώργος Βάλαρης: "Εγώ ανέβασα στο σανίδι τον Τρύφωνα Σαμαρά"

Πέρασαν αρκετά χρόνια δυσκολίας, όμως ήρθε η καταξίωση. Ο σκηνοθέτης, συγγραφέας και ηθοποιός Γιώργος Βάλαρης μιλάει στην «Espresso της Κ...


Πέρασαν αρκετά χρόνια δυσκολίας, όμως ήρθε η καταξίωση. Ο σκηνοθέτης, συγγραφέας και ηθοποιός Γιώργος Βάλαρης μιλάει στην «Espresso της Κυριακής» για τις δυσκολίες, τους στόχους του, αλλά και για τον Τρύφωνα Σαμαρά, που τον έβγαλε στο σανίδι.

Γεννήθηκε στη Βενεζουέλα, αλλά μεγάλωσε στο Αγρίνιο. Ηρθε στην Αθήνα για σπουδές στην αγγλική φιλολογία και μετά μπήκε στη σχολή του Εθνικού. Ξεκίνησε σαν ηθοποιός, αλλά σιγά-σιγά τον κέρδισε η συγγραφή και η σκηνοθεσία. 


Πρώτη επαφή του με το θέατρο ήταν το παιδικό στέκι του Εθνικού, που ήταν μια πρωτοβουλία του αείμνηστου Νίκου Κούρκουλου, «ο οποίος με στήριξε πολύ τα πρώτα χρόνια της συνεργασία μας και με πίστεψε» μας λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης.

Ακολούθησε το ελεύθερο θέατρο και μια πρώτη συνεργασία με την Τάνια Καψάλη και τη Μαριάννα Τόλη στην «Ωραία Κοιμωμένη». Ακολούθησαν δουλειές-σταθμοί, όπως η πρώτη του συνάντηση με τον Νίκο Μουτσινά στο stand up comedy με τα «Μαθήματα Νεοελληνικής Ιστορίας», η συνεργασία του για δύο χρόνια με τον Μάρκο Σεφερλή στην επιθεώρηση, «όπου έμαθα πολλά», όπως λέει, συνεργασίες επιτυχημένες στην τηλεόραση, όπως οι «Φιλοδοξίες», το «Αν μ’ αγαπάς», το «Καλημέρα ζωή», επιτυχίες στο θέατρο με έργα που μετέφρασε, όπως

«Ο μυστήριος mr. Love» με τον Αλκι Κούρκουλο και την Ελένη Καστάνη, και φυσικά συνεργασίες ως ηθοποιός σε γνωστές εμπορικές δουλειές. Πρώτη μεγάλη επιτυχία του πάντως θεωρεί το «Νaked boys singing», γιατί «είχε προκαλέσει καλλιτεχνικά και είχε κερδίσει το στοίχημα που είχα θέσει με τον εαυτό μου και τον κόσμο».

Τι λέει ο ίδιος για τον εαυτό του και τη μέχρι τώρα πορεία του; «Είμαι πολύ δουλευταράς, επίμονος και τυχερός άνθρωπος και μπορώ να πω ότι όλες οι δουλειές μου είχαν σχεδόν απόλυτη επιτυχία».

- Αντιμετώπισες δυσκοολίες; Μόνο δυσκολίες αντιμετώπισα, πολλή καχυποψία και έντονο πόλεμο, γιατί δεν ανήκα ποτέ σε καμιά ομάδα, ούτε υπήρξα αυλικός και τσιράκι κανενός και δεν θαύμαζα ποτέ κανέναν Ελληνα καλλιτέχνη, όχι φυσικά από σνομπισμό. Ηθελα πάντα να χαράξω τον δικό μου δρόμο παρακολουθώντας θέατρο και σπουδάζοντας στο εξωτερικό σενάριο και σκηνοθεσία. Χαίρομαι που συνάντησα αυτούς τους ελάχιστους ανθρώπους που με πίστεψαν και τους ευχαριστώ από καρδιάς, όπως ο Νίκος Κούρκουλος, η Τάνια Καψάλη, η Αννα Αδριανού και, τέλος, ο Δημήτρης Μαροσούλης, ο παραγωγός μου στο θέατρο, που με πίστεψε και μου έδωσε την ευκαιρία να ανεβάσω μια μεγάλη παραγωγή με πρωταγωνιστή τον Νίκο Μουτσινά, τους «Απελπισμένους», και φέτος «Το μήλο» με τη Δραγούμη και τον Τσαλταμπάση, και έπεται συνέχεια. Χαίρομαι που φέτος για πρώτη φορά αρχίζει να ξεχωρίζει το όνομά μου μέσα από επιτυχημένες δουλειές, για τις οποίες έχω καταθέσει όλη την ενέργειά μου και το ταλέντο μου.

- Σε τι φάση σε πετυχαίνουμε αυτήν την περίοδο; Σε φάση μεγάλης τρέλας, να δουλεύω μόνο και να προσπαθώ να συντονίσω όλους τους θιάσους που είναι στην Αθήνα και σε περιοδεία. Χαίρομαι και ευχαριστώ τον Θεό που σε τόσο δύσκολες εποχές κρίσης εγώ διανύω καλλιτεχνικά την καλύτερη περίοδο της ζωής μου και ζω το όνειρό μου. Από τη μια, βρίσκομαι στη Θεσσαλονίκη με τους «Απελπισμένους» και έναν εκλεκτό θίασο πρωταγωνιστών, από την άλλη, ετοιμάζομαι να ανεβάσω «Το μήλο» στο Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης. Επίσης, ετοιμάζω μια ταινία που θα βγει στις αίθουσες τον ερχόμενο χρόνο και συντονίζω τις εμφανίσεις του stand up comedy «Let’s talk about sex» με τη Χριστίνα Παππά, τον Κώστα Φραγκολιά και τον Κώστα Κρομμύδα.

«ΤΟΝ ΕΧΡΙΣΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗ»
- Είσαι από τους ανθρώπους που έχεις βγάλει στο θέατρο πολλά πρόσωπα. Πες μας μερικά από αυτά και πώς ήταν η συνεργασία σας; Ναι, μου αρέσει πάντα να διακρίνω το ταλέντο κάποιων ανθρώπων που εγώ θεωρώ ότι μπορούν να ξεχωρίσουν και να κάνουν τη διαφορά. Ο Νίκος Μουτσινάς είναι ένα πρόσωπο που δικαίως πίστεψα πολύ, κάναμε μαζί πολλές επιτυχίες και σε one man show, όπως «Τα μαθήματα Νεοελληνικής Ιστορίας», το «show up» και αμέσως μετά τη μεγάλη καλοκαιρινή επιτυχία στο θέατρο «Οι απελπισμένοι». Μπορώ να πω ότι τον έχρισα πρωταγωνιστή, κάτι που το άξιζε φυσικά και με το παραπάνω, γιατί είναι ένα πολύπλευρο ταλέντο. Η συνεργασία μας μπορώ να πω ότι κύλησε χωρίς καμία ένταση, αν και είναι ένας απαιτητικός άνθρωπος, αλλά είχαμε και οι δύο κοινό στόχο. Η Μαριάννα Τόλη, έπειτα από χρόνια απουσίας από το θέατρο, γύρισε το 2001 στην παράστασή μου «Η Ωραία Κοιμωμένη» και χαίρομαι που με εμπιστεύτηκε στην πρώτη σκηνοθετική δουλειά μου. Και φέτος, το πιο τολμηρό και προκλητικό που έκανα ήταν να πείσω τον Τρύφωνα Σαμαρά να ανέβει στο σανίδι στην αντικατάσταση του ρόλου του Νίκου Μουτσινά.

- Πολλοί ήταν εκείνοι που κατηγόρησαν τον Τρύφωνα Σαμαρά. Τι τους απαντάς, μιας και είστε και πολύ καλοί φίλοι... Κατ’ αρχάς, εγώ είμαι ένας ακομπλεξάριστος και αντιφατικός δημιουργός που μου αρέσει να εκφράζομαι ταυτόχρονα μεταξύ του ποιοτικού και του εμπορικού θεάματος, αλλά με απόλυτη ειλικρίνεια και σεβασμό στον θεατή που έρχεται να πληρώσει. Οσο για τον Τρύφωνα, η καλύτερη απάντηση είναι η ίδια η παρουσία του επί σκηνής, που είναι για τον κόσμο έκπληξη αλλά για μένα είναι αυτό ακριβώς που φανταζόμουν. Ο Τρύφωνας είναι ένας χαρισματικός άνθρωπος και είναι στην πρώτη γραμμή της δημοσιότητας ως celebrity εδώ και μία εικοσαετία. Η εμφάνισή του στο «Dancing» με έπεισε ότι έχει ένα σπάνιο επικοινωνιακό
 χάρισμα με τον κόσμο, κάτι που μόνο στον Μάρκο Σεφερλή έχω δει, χωρίς να θέλω να τους παραλληλίσω, γιατί μιλάω για το γκελ που έχουν στον κόσμο. Ο Τρύφωνας δούλεψε σκληρά και παίζει έναν ρόλο, διευκρινίζω, και όχι την τηλεοπτική περσόνα του, και είναι εξαιρετικός. Οσοι έρχονται στο θέατρο βγαίνοντας λένε «δεν το περιμέναμε!». Χαίρομαι πολύ για την επιτυχία του Τρύφωνα και πιστεύω πολύ στην ποιότητά του ως άνθρωπος πρώτα απ’ όλα. Και κλείνοντας, θα σας θυμίσω ότι ο Τρύφωνας δεν είναι ο μόνος που ανέβηκε στη σκηνή χωρίς σπουδές. Η Βίκυ Καγιά πριν από λίγα χρόνια έσκισε σε ένα πιο δύσκολο είδος, όπως είναι το μιούζικαλ, όταν την επέλεξε ο Σταμάτης Φασουλής, και δεν είδα να γίνεται και πολύς αρνητικός ντόρος. Εξάλλου, στο εξωτερικό είναι μια τάση εδώ και πολλά χρόνια. Να έχουν guests σε θεάματα celebrities.

- Πιστεύεις ότι μπορεί να κάνει καριέρα σαν ηθοποιός; Αν το θέλει, ηρεμήσει και ασχοληθεί πολύ, φυσικά ναι. Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε έναν κυκεώνα δημοσιότητας και επαγγελματικών αμέτρητων υποχρεώσεων και δεν έχει την απόλυτη συγκέντρωση που απαιτεί το επάγγελμα, αλλά θα μπορούσε να γίνει και πολύ καλός κωμικός, γιατί έχει ταλέντο. Εγώ προσωπικά διασκεδάζω αφάνταστα με τον Τρύφωνα επί σκηνής και ύστερα από τόσα χρόνια πορείας.

«Κάνω πέντε δουλειές και πληρώνομαι για μία»
- H οικονομική κρίση σε έχει επηρεάσει;
Φυσικά, όπως όλους. Αυτήν τη στιγμή κάνω πέντε δουλειές, όμως πληρώνομαι σαν να ’ναι μία… Και φαντάσου ότι γνωρίζουν όλες μου οι δουλειές μεγάλη επιτυχία, αλλά με τόσα χαράτσια που μας έχουν επιβάλει οι φεουδάρχες δεν προλαβαίνουμε να πληρώνουμε λογαριασμούς. Πληρώνω κι εγώ λοιπόν τα δίδακτρα των εγγονιών του κάθε πολιτικού τζακιού που θα μας κυβερνήσει τα επόμενα χρόνια, γιατί σε αυτήν τη χώρα δεν βάζουμε ποτέ μυαλό…

- Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σου; Η καλοκαιρινή δουλειά μου στο θέατρο ΑΘΗΝΑ, μια φιλόδοξη παραγωγή σε κείμενα και σκηνοθεσία δικά μου, με μια πλειάδα πρωταγωνιστών και ενός νέου πολύ γνωστού τραγουδιστή, που θα είναι έκπληξη, και θα ανακοινωθεί σύντομα.


ΣΑΣΑ ΣΤΑΜΑΤΗ

Follow us


item