Η πρώτη ατομική έκθεση της Χαράς Πιπερίδου στην Αθήνα
Η γκαλερί SIAKOS . HANAPPE με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνει την πρώτη ατομική έκθεση στην Αθήνα της Χαράς Πιπερίδου . ...
http://news-piper.blogspot.com/2011/12/blog-post_650.html
Η γκαλερί SIAKOS.HANAPPE με μεγάλη χαρά
σας ανακοινώνει την πρώτη ατομική έκθεση στην Αθήνα της Χαράς Πιπερίδου.
Χαρά Πιπερίδου
Ηδονή εν Οδύνη
15 Δεκεμβρίου 2011 – 14 Ιανουαρίου 2012
Τρί, Πέμ, Παρ 12-8 μ.μ.,
Τετ, Σάβ 12-4 μ.μ.
και κατόπιν ραντεβού
Η παρούσα ενότητα ζωγραφικών και γλυπτικών έργων αποτελεί προϊόν μιας έρευνας της οποίας η αφετηρία διαμορφώθηκε ουσιαστικά από
ερωτήματα που αφορούν στο ζήτημα της πραγματικής ταυτότητας, στο αίτημα του πραγματικού εαυτού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο
εισέρχεται στο προσκήνιο το σώμα, το οποίο αναδεικνύεται σε βασικό συστατικό της αίσθησης του εαυτού, καθώς και ως μέσο
“αποκωδικοποίησης” της πραγματικότητας. Ως εκ τούτου, προτάσσεται μια έρευνα που αφορά στο σώμα αφενός ως τόπο “φυσικά δοσμένο”
– ο οποίος εδώ διαρρηγνύει τα φυσιολογικά του όρια – κι αφετέρου ως τόπος που προσλαμβάνεται σε συνάρτηση με πολιτισμικά και
κοινωνικά δεδομένα. Στην περίπτωση του σώματος ως τόπου “φυσικά δοσμένου”, η ανθρώπινη ύπαρξη οδηγείται στην κατάκτηση του
πραγματικού εαυτού, δηλαδή στην πλήρη πραγμάτωσή της μέσω του ερωτισμού, ο οποίος εδώ συνεπάγεται μια υπέρβαση των ορίων
της , μια μετάβαση σ’ ένα οδυνηρό “συμπάν”, όπου ηδονή, καταστροφή και βία, γέννηση και θάνατος συναντώνται αναπόφευκτα. Σε
αυτήν την περίπτωση είναι η βία ως μια ενδογενής δύναμη η οποία ανατινάσσει το σώμα· είναι η εξουσία των ενστίκτων, η αυτεξουσία της
ανθρώπινης οντότητας που το θραυσματοποιεί, μεταφέροντας το σε έναν τόπο δίχως όρια, μαχόμενο έναντι ανεξέλεγκτων καταστάσεων.
Η εξουσία μέσω των πειθαρχικών τεχνικών που υποκινεί, θέτει ως τελικό στόχο την ενέργεια της υπακοής. Προκειμένου να επιτευχθεί ο
στόχος αυτός, χρησιμοποιεί ως όπλο τον Λόγο, εφόσον ο Λόγος αποτελεί μέσο μεταφοράς της εξουσίας. Ο λόγος μπορεί να είναι
όργανο και αποτέλεσμα της εξουσίας, αλλά ταυτόχρονα και μέσο παραγωγής της, γεγονός που αιτιολογεί την αναφορά σε δύο είδη
λόγων: στον Λόγο της εξουσίας, καθώς και στον λόγο εκτός εξουσίας, που αισθητοποιούνται εδώ με τη μορφή της γλώσσας (ως
οργάνου του σώματος).