Γ.Κυρίτσης:"΄Μας πίκραναν κάποιοι συνεργάτες"
Με την Ελενα Ακρίτα εδώ και πολλά χρόνια έχουν υπογράψει μερικές από τις σημαντικότερες επιτυχίες στον χώρο της ελληνικής μυθοπλασία...
http://news-piper.blogspot.com/2011/09/blog-post_313.html
Με την Ελενα Ακρίτα εδώ και πολλά χρόνια έχουν υπογράψει μερικές από τις σημαντικότερες επιτυχίες στον χώρο της ελληνικής μυθοπλασίας με πιο πρόσφατη την καθημερινή σειρά «Μυστικά της Εδέμ». Ο Γιώργος Κυρίτσης μίλησε στο Βήμα και την Αφροδίτη Γραμμέλη για την εμπειρία του στη συγγραφή, τα προβλήματα που συνάντησαν ώσπου να ολοκληρωθεί η σειρά ενώ μιλώντας για την τηλεόραση των τελευταίων χρόνων κάνει λόγο για μια τηλεοπτική φούσκα που έσκασε με απρόβλεπτες συνέπειες.
- Θα έχουμε πολλές ανατροπές στον τελευταίο κύκλο των «Μυστικών της Εδέμ»;
«Ναι, θα έχουμε και θα έχουμε ένα ξεκαθάρισμα. Στο τέλος κάνουμε και ένα χρονικό άλμα 15 ετών όπου βλέπουμε τους ήρωες να έχουν μεγαλώσει, τα παιδιά τους... Εμφανίζομαι κι εγώ. Για αυτόν τον ρόλο λεφτά δεν υπήρχαν, γι΄ αυτό και ο σεναριογράφος αποφάσισε να τον... ερμηνεύσει».
- Η σειρά ξεκίνησε σε μια περίοδο όπου τα πράγματα ήταν καλύτερα και τελειώνει σε μια πολύ δύσκολη περίοδο.Πόσο χρειάστηκε να περιορίσετε το μπάτζετ και τις αμοιβές σας;
«Χρειάστηκε και το κάναμε όλοι. Τα τελευταία επεισόδια έγιναν με άλλο μπάτζετ. Κόπηκαν οι μισθοί όλων αλλά έπρεπε να μην αλλοιωθεί η σειρά».
- Πώς είναι δυνατόν αυτό με τόσες περικοπές;
«Αρχίζεις και κάνεις κάποια πράγματα για να απορροφηθούν τα κόστη από την παραγωγή, αποφύγαμε εξωφρενικές κινήσεις και με βάση την τεχνογνωσία αποφύγαμε και τις κακοτοπιές. Κινηθήκαμε στο-25%. Στον τρίτο χρόνο μάς έκοψαν 500 ευρώ το επεισόδιο. Ακούγεται γελοίο, αλλά στα διακόσια επεισόδια είναι εκατό χιλιάδες ευρώ! Με αυτά μπορούσαμε να φέρουμε τέσσερις πρωταγωνιστές γκεστ. Προσαρμοστήκαμε όμως».
- Μια άλλη σειρά του Μega,η «Ζωή της άλλης»,δοκιμάστηκε στο prime time και τα κατάφερε. Εσείς θα σκεφτόσασταν ποτέ να κάνετε κάτι τέτοιο με τα «Μυστικά της Εδέμ»;
«Εγινε μια πρώτη κρούση. Εμείς όμως έχουμε μια σταθερή σχέση με τις ειδήσεις. Δηλαδή είναι ένα πακέτο ολόκληρο και πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το προηγούμενο πρόγραμμα πρέπει να συνάδει με το δελτίο. Πρέπει δηλαδή να έχεις ένα περίπου ίδιο κοινό. Αν κάνεις κάτι το οποίο το παρακολουθούν παιδιά 14 ετών και μπει πριν από τις ειδήσεις, ο κόσμος θα σου φύγει. Υπήρχε ένα πολύ καλά δεμένο πακέτο το οποίο δεν μπορούσε να σπάσει».
- Θεωρείτε δηλαδή ότι το lead in είναι σημαντικό;
«Ναι. Εμείς το πιστεύουμε πολύ αυτό. Είναι σημαντικό το να συνάδει το πρόγραμμα που προηγείται του δελτίου με το δελτίο».
- Σας πίκραναν κάποιοι συνεργάτες;
- Θα έχουμε πολλές ανατροπές στον τελευταίο κύκλο των «Μυστικών της Εδέμ»;
«Ναι, θα έχουμε και θα έχουμε ένα ξεκαθάρισμα. Στο τέλος κάνουμε και ένα χρονικό άλμα 15 ετών όπου βλέπουμε τους ήρωες να έχουν μεγαλώσει, τα παιδιά τους... Εμφανίζομαι κι εγώ. Για αυτόν τον ρόλο λεφτά δεν υπήρχαν, γι΄ αυτό και ο σεναριογράφος αποφάσισε να τον... ερμηνεύσει».
- Η σειρά ξεκίνησε σε μια περίοδο όπου τα πράγματα ήταν καλύτερα και τελειώνει σε μια πολύ δύσκολη περίοδο.Πόσο χρειάστηκε να περιορίσετε το μπάτζετ και τις αμοιβές σας;
«Χρειάστηκε και το κάναμε όλοι. Τα τελευταία επεισόδια έγιναν με άλλο μπάτζετ. Κόπηκαν οι μισθοί όλων αλλά έπρεπε να μην αλλοιωθεί η σειρά».
- Πώς είναι δυνατόν αυτό με τόσες περικοπές;
«Αρχίζεις και κάνεις κάποια πράγματα για να απορροφηθούν τα κόστη από την παραγωγή, αποφύγαμε εξωφρενικές κινήσεις και με βάση την τεχνογνωσία αποφύγαμε και τις κακοτοπιές. Κινηθήκαμε στο-25%. Στον τρίτο χρόνο μάς έκοψαν 500 ευρώ το επεισόδιο. Ακούγεται γελοίο, αλλά στα διακόσια επεισόδια είναι εκατό χιλιάδες ευρώ! Με αυτά μπορούσαμε να φέρουμε τέσσερις πρωταγωνιστές γκεστ. Προσαρμοστήκαμε όμως».
- Μια άλλη σειρά του Μega,η «Ζωή της άλλης»,δοκιμάστηκε στο prime time και τα κατάφερε. Εσείς θα σκεφτόσασταν ποτέ να κάνετε κάτι τέτοιο με τα «Μυστικά της Εδέμ»;
«Εγινε μια πρώτη κρούση. Εμείς όμως έχουμε μια σταθερή σχέση με τις ειδήσεις. Δηλαδή είναι ένα πακέτο ολόκληρο και πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το προηγούμενο πρόγραμμα πρέπει να συνάδει με το δελτίο. Πρέπει δηλαδή να έχεις ένα περίπου ίδιο κοινό. Αν κάνεις κάτι το οποίο το παρακολουθούν παιδιά 14 ετών και μπει πριν από τις ειδήσεις, ο κόσμος θα σου φύγει. Υπήρχε ένα πολύ καλά δεμένο πακέτο το οποίο δεν μπορούσε να σπάσει».
- Θεωρείτε δηλαδή ότι το lead in είναι σημαντικό;
«Ναι. Εμείς το πιστεύουμε πολύ αυτό. Είναι σημαντικό το να συνάδει το πρόγραμμα που προηγείται του δελτίου με το δελτίο».
- Σας πίκραναν κάποιοι συνεργάτες;
«Ναι, αυτό είναι γεγονός. Υπάρχουν και καλά και άσχημα στη δουλειά».
- Νιώσατε δηλαδή ότι κάποιοι υπήρξαν αχάριστοι;
«Ναι, ακριβώς. Απλά η δουλειά τα έχει αυτά. Αν είσαι σαράντα χρόνια φούρναρης, τα βλέπεις και τα προσπερνάς».
- Την κατάσταση που διαμορφώνεται στην τηλεόραση πώς τη βλέπετε; Θεωρείτε ότι ζούμε τις συνέπειες από το σκάσιμο μιας φούσκας;
«Υπάρχει μια συνολική ευθύνη. Η φούσκα έχει σκάσει και ακούσαμε και το μπαμ. Ολη η χώρα ζούσε σε μια εικονική πραγματικότητα, οπότε ήταν αναπόφευκτο να συμβεί κάτι τέτοιο».
- Βλέπατε πρόσωπα και πράγματα που θεωρούσατε ότι δεν είχαν θέση στην τηλεόραση;
«Ναι. Για παράδειγμα απορούσα με όλα αυτά τα ριάλιτι όπου ο καθένας εκμεταλλευόταν άτομα που χρήζουν ιατρικής φροντίδας και από εκεί έβγαζαν χρήματα. Εχουμε δει απίστευτα πράγματα στην τηλεόραση. Η τηλεόραση είχε καταντήσει αυτιστική και το τίποτε το κάναμε μέγιστο. Εκπομπές ολόκληρες ασχολούνταν με θέματα όπως “Αυτός είπε αυτό και βρέθηκε με τον άλλον και συζήτησαν αυτά”. Βλέπεις μια χώρα που εδώ και ενάμιση χρόνο “τελειώνει”, βλέπεις ότι θα γίνουν άγρια πράγματα και ο άλλος σου λέει ότι είναι είδηση το ότι στην παραλία συνάντησε ο ένας τον άλλον. Ε, αυτό δεν αντέχεται! Εγιναν πολλές υπερβολές. Για να μην πω για τις αμοιβές που δίνονταν σε δήθεν σταρ... Καλοπληρώθηκε το τίποτε».
«Καταλαβαίνω γιατί σταματάει η Ελενα»
«Οχι, προς το παρόν. Κάτι είχαμε πει να συζητήσουμε αλλά λόγω της οικονομικής κατάστασης πήρε μεγάλη αναβολή. Συγκεκριμένα, είχαμε πει για κάτι που θα έπαιζε τρεις φορές την εβδομάδα αλλά πήρε αναβολή για το 2012. Τι να συζητάμε; Ως τότε δεν ξέρουμε τι θα υπάρχει...».
- Επειτα από τόσες εκατοντάδες επεισόδια κάνοντας αυτοκριτική νιώσατε ότι ενδεχομένως έγιναν υπερβολές ή ότι κάποιοι χαρακτήρες ξέφυγαν;
«Αυτό είναι σίγουρο. Δεν έγινε συνειδητά. Πολλές φορές σου ξεφεύγει κάτι και προσπαθείς να το μαζέψεις στη συνέχεια. Γι΄ αυτό και είχαμε μια αρχή: να μην φύγουμε πάνω από 20 επεισόδια μπροστά για να μπορούμε να διορθώσουμε κάτι. Αν φεύγαμε 70 επεισόδια θα το είχαμε χάσει το παιχνίδι. Αυτό σημαίνει από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ δουλειά και να τα παρακολουθείς όλα στενά. Η καθημερινή σειρά είναι πολύ δύσκολη. Γι΄ αυτό καταλαβαίνω και την Ελενα που αποφάσισε να σταματήσει. Οταν γράφεις καθημερινή σειρά αντικαθιστάς τη ζωή σου με τη δουλειά».