News-Piper

Χαλκιδική: Δεν τελειώνει η ταλαιπωρίαστο δρόμο Ν. Μουδανιών-Ποτίδαιας

Στις ελληνικές καλένδες κινδυνεύει να οδηγηθεί ένα σημαντικότατο οδικό έργο, η μετατροπή της επαρχιακής οδού Ν. Μουδανιών – Ποτίδαιας σε αυ...


Στις ελληνικές καλένδες κινδυνεύει να οδηγηθεί ένα σημαντικότατο οδικό έργο, η μετατροπή της επαρχιακής οδού Ν. Μουδανιών – Ποτίδαιας σε αυτοκινητόδρομο, μήκους 5,2 χλμ., που όχι μόνο θα διαμορφώσει καλύτερες συνθήκες κυκλοφορίας για τους εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες του πρώτου ποδιού της Χαλκιδικής, αλλά και θα συμβάλει αποφασιστικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Το έργο, ενώ είναι έτοιμο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, μπλοκάρει σε μικροσυμφέροντα. Τελευταίο επεισόδιο στο... σίριαλ είναι η νέα αναβολή του δικαστηρίου για τον καθορισμό προσωρινής τιμής μονάδας απαλλοτρίωσης, για τον προσεχή Δεκέμβριο.

Γιατί αναβλήθηκε το δικαστήριο που επρόκειτο να γίνει προχτές; Επειδή μια μέρα πριν, στις 7 Ιουνίου, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) εξέδωσε προσωρινή διαταγή αναστολής ισχύος της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, έπειτα από προσφυγή παρόδιων, που υποστηρίζουν ότι το έργο θίγει χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος!
Προσκόμματα στο έργο δημιουργούνται από το 2007, όταν καταστηματάρχες της περιοχής είχαν προσφύγει στο ΣτΕ με το αιτιολογικό ότι με το νέο δρόμο θα παρεμποδιστεί η δουλειά τους. Οι προσφυγές τους ναι μεν απορρίφθηκαν από το ΣτΕ, αλλά καθυστέρησαν σημαντικά το έργο. Τώρα, «ξεφυτρώνουν» νέες καθυστερήσεις.
Σε κίνδυνο
Ωστόσο, η νέα αναβολή θέτει την κατασκευή του έργου σε κίνδυνο, καθώς υπάρχει ο φόβος με όλες αυτές τις καθυστερήσεις να μην μπορέσει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Τη λύπη του για τη νέα καθυστέρηση εκφράζει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος ωστόσο δηλώνει ότι δε θα αφήσει στην τύχη του το δρόμο. «Λυπάμαι πολύ, διότι έχουμε επανάληψη των ίδιων γεγονότων. Θα συνεχίσουμε όμως την προσπάθεια, διότι πρόκειται για ένα έργο που το θέλει και το χρειάζεται όλη η Θεσσαλονίκη και όλη η Χαλκιδική. Δεν είναι δυνατό να κρατιούνται όμηροι οι Θεσσαλονικείς, οι Χαλκιδικιώτες και οι τουρίστες», υπογραμμίζει ο κ. Μαγκριώτης.

Τα συμφέροντα
Οπως σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης, για να εκδοθεί περιβαλλοντική αδειοδότηση από το υπουργείο Περιβάλλοντος απαιτούνται... 45 υπογραφές, ανάμεσά τους από όλες τις αρχαιολογικές υπηρεσίες της περιοχής, οι οποίες νωρίτερα κάνουν εξονυχιστικό έλεγχο. Ομως, το ΣτΕ προφανώς δεν εξετάζει την ουσία μίας υπόθεσης, ενώ το δικαστήριο δεν μπορούσε να προχωρήσει τη διαδικασία καθορισμού προσωρινής τιμής μονάδας απαλλοτρίωσης, από τη στιγμή που εκδόθηκε η συγκεκριμένη απόφαση.
«Πρόκειται για προφανή παρελκυστική τακτική, η οποία εκπορεύεται από ίδια συμφέροντα και έχει ως αποτέλεσμα τη σίγουρη καθυστέρηση του έργου και πιθανώς τον τορπιλισμό του. Πέρα από την προφανή αγωνία μας, αλλά και τον αγώνα που θα δώσουμε, για να γίνει το έργο, πιστεύω ότι πρέπει ο καθένας να αναλογιστεί τις ευθύνες του, καθώς η μετατροπή της επαρχιακής οδού σε αυτοκινητόδρομο είναι έργο πολλαπλά σημαντικό για τους πολίτες και την ανάπτυξη της περιοχής. Πρέπει επίσης όλοι να αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι στον κόσμο που θα ταλαιπωρηθεί για πολλά ακόμα καλοκαίρια σε εκείνη τη στενωπό, όπου οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τη μισή ώρα. Και βέβαια κανείς δε θα πρέπει να ξεχνά το σημαντικότερο, που είναι οι βαριά τραυματίες και κυρίως οι ανθρώπινες απώλειες που κάθε χρόνο παρατηρούνται σε αυτό το οδικό τμήμα», σημειώνει ο κ. Μουρατίδης.

Η αναγκαιότητα
Η αναγκαιότητα του έργου είναι προφανής, αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας Νέων Μουδανιών, τους καλοκαιρινούς μήνες σημειώνονται, κυρίως λόγω αναστροφών, δύο με τρία τροχαία με υλικές ζημιές καθημερινά, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια στα 5 εφιαλτικά χιλιόμετρα σκοτώθηκαν επτά άτομα, τέσσερα τραυματίστηκαν σοβαρά και 19 ελαφρά -μεταξύ των οποίων ένας πεζός.
Εξάλλου, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Νέα Μουδανιά υπάρχει αυτοκινητόδρομος, ενώ δημοπρατήθηκε και το τμήμα από την Ποτίδαια μέχρι την Κασσανδρεία, οπότε απομένουν αυτά τα ενδιάμεσα πέντε χιλιόμετρα.
Το συνολικό έργο που προωθείται περιλαμβάνει βελτιώσεις στους ανισόπεδους κόμβους Πλαγίων και Πορταριάς και δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων, Φλογητών και Διονυσίου. Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου μήκους 12 χλμ.

agelioforos

Follow us


item