ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ...
ΠOΛITIKH συμφωνία επί του κανονισμού που προβλέπει την αποζημίωση από τις ναυτιλιακές εταιρίες των επιβατών που αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις...


ΠOΛITIKH συμφωνία επί του κανονισμού που προβλέπει την αποζημίωση από τις ναυτιλιακές εταιρίες των επιβατών που αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή ακυρώσεις δρομολογίων, επιτεύχθηκε την περασμένη Παρασκευή στο Συμβούλιο Υπουργών μεταφορών που συνήλθε στο Λουξεμβούργο.
Οι «27» κατέληξαν μετά από έντονη συζήτηση σε ένα κείμενο συμβιβασμού, με βάση την πρόταση που είχε υποβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2008, η οποία θεσπίζει δικαιώματα για τους επιβάτες πλοίων των οποίων τα δρομολόγια καθυστερούν ή ακυρώνονται, καθώς και για τους επιβάτες με αναπηρία, κατ’Α αντιστοιχία με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπλάνων.
Η συμφωνία προβλέπει ότι σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης του πλοίου, οι επιβάτες θα μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση ισοδύναμη με το 25% ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου τους, ανάλογα με το μέγεθος της καθυστέρησης. Αντίστοιχη αποζημίωση προβλέπεται και για την περίπτωση ακύρωσης ενός δρομολογίου. Επιπλέον, σε περίπτωση που η αναχώρηση καθυστερήσει για πάνω από δύο ώρες ή ακυρωθεί (με ευθύνη της εταιρίας), η ναυτιλιακή εταιρία υποχρεούται να προσφέρει ελαφρά γεύματα και αναψυκτικά στους επιβάτες, καθώς και κατάλυμα μέχρι 120 ευρώ σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης– ενώ ο επιβάτης θα μπορεί ακόμα να ζητήσει επιστροφή του κόστους του εισιτηρίου. Ο λογαριασμός θα είναι «αλμυρός», λοιπόν, για τα φέρι που μεταφέρουν μέχρι 7.000 επιβάτες.
Των αποζημιώσεων εξαιρούνται, μετά από αίτημα της ελληνικής πλευράς, τα πλοία που μεταφέρουν μέχρι και 36 επιβάτες, όπως και τα πλοία που πραγματοποιούν ημερήσιες τουριστικές εκδρομές.
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ...